Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Szymański Janczar Humanistyki
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 9:11, 06 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nie chciałbym malkontencić ale jak dla mnie to sieciowe RPGi są dużo mniej interesującym obiektem badań niż tradycyjne "książkowe". Może lepiej byłoby w rzeczonym lipcu zorganizować dwie albo trzy drużyny dla celów badawczych i pracować na takim materiale?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dis Korsarz Humanistyki
Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:29, 06 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Michał Szymański napisał: | jak dla mnie to sieciowe RPGi są dużo mniej interesującym obiektem badań niż tradycyjne "książkowe" |
Zgodziłbym się, gdyby nie jedno "ale". "Ale" nazywa się Ultima Online.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Michał Szymański Janczar Humanistyki
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 9:16, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Szczerze przyznam że Ultimy nie znam, ale i tak nie sądzę. Relacji pomiędzy graczami a MG czy procesu powstawania świata przedstawionego raczej na tym przykładzie nie zbadasz (am I wrong?).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dis Korsarz Humanistyki
Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:05, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Owszem, nie zbadasz. Tak samo, jak w wypadku papierowego RPGa będziesz miał tak naprawdę zerowe możliwości zajęcia się eskapistycznym nastawieniem graczy (no, chyba że stereotyp 14-letniego tłustowłosego satanisty grającego w WFRP da się poddać badaniom ). Zresztą możesz przecież dokonać analizy porównawczej pewnych procesów w wypadku obu typów gier.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CaveSoundMajster Korsarz Humanistyki
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UWr / Słupsk
|
Wysłany: Pią 1:38, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
1. Prowadziłem Deadlands (amatorsko). W tej chwili nic nie prowadzę - nie mam graczy (Słupsk to dziura!). Przygotowany jestem do prowadzenia Monastyra, ale... chętnie bym po prostu pograł (nigdy nie grałem - zawsze zaganiałem wszystkich do grania, odwalałem całą robotę, prowadziłem, żeby w ogóle była sesja! - Słupsk to dziura!)
2. Jest w Polsce organizacja naukowa zajmująca się badaniem gier, w tym rpgów. Wydała publikację (lub dwie? miały być dwa tomy) z konferencji (międzynarodowej z tego co wiem), która odbyła się rok temu. Nie mam w tej chwili adresu tej organizacji, ale pewnie jest do odnalezienia za pomocą Google. Można by jakoś to wykorzystać - możliwość kontaktu, publikacji, zapoznania się z wynikami badań. Wiadomo, że po studencku to nie ten poziom, co gdy zejdzie się 15 prof. dr hab. , ale możnaby zrobić coś poważnego jeśli nawiązać szerszą współpracę między studentami. Tylko mniej od wewnątrz a bardziej od zewnątrz - granie obniża naszą metodologiczną wiarygodność.
3. Zupełnie nie interesują mnie rpgi internetowe, to marna próba zastąpienia sobie "pencil and paper", na którą zdecydowanie nie mam czasu - wolę poświęcić te pare godzin na przygotowanie się do sesji.
4. Zółw - grasz w "Kulta"? Man, ja chce podręcznik! ; ) masz podstawkę? Z tego co czytałem to najlepszy system ever!!!
5. żółw napisał: | zauważyłem, że nad wyraz wielu MISHowców interesuje się grami fabularnymi |
Fajno, fajno!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Żółw Naczelny Kontestator :)
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 335 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UJ Krakowice
|
Wysłany: Pią 2:08, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mam, tylko jest beznadziejnie klejony. Pożyczyłem koleżance a ta koza oddała go na ksero i się pół podręcznika rozleciało. Więc raczej nie jestem za pożyczaniem, ale mogę przywieźć na jakieś spotkanie czy cuś. Mogę Cię też poczęstować kilkoma dodatkami w PDFie jeśli masz ochotę.
Organizacja o której mówisz to Polskie Towarzystwo Badania Gier. Jest info o najbliższej ich konferencji gdzieś na forum.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Stanisław Krawczyk Wezyr Humanistyki
Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UAM (psychologia/polonistyka), AAL
|
Wysłany: Pią 8:26, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
CaveSoundMajster napisał: |
2. Jest w Polsce organizacja naukowa zajmująca się badaniem gier, w tym rpgów. Wydała publikację (lub dwie? miały być dwa tomy) z konferencji (międzynarodowej z tego co wiem), która odbyła się rok temu.
|
PTBG, tak jak napisał Artur.
Forum: [link widoczny dla zalogowanych] .
WWW: [link widoczny dla zalogowanych] .
Konfa w listopadzie: [link widoczny dla zalogowanych] .
CaveSoundMajster napisał: |
3. Zupełnie nie interesują mnie rpgi internetowe, to marna próba zastąpienia sobie "pencil and paper", na którą zdecydowanie nie mam czasu - wolę poświęcić te pare godzin na przygotowanie się do sesji.
|
A próbowałeś grać przez IRC-a? Wbrew pozorom daje to naprawdę ciekawe możliwości.
CaveSoundMajster napisał: |
4. Zółw - grasz w "Kulta"? Man, ja chce podręcznik! ; ) masz podstawkę? Z tego co czytałem to najlepszy system ever!!!
|
Herezja! Oczywiście, że najlepszy i jedynie true jest Warhammer!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Żółw Naczelny Kontestator :)
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 335 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UJ Krakowice
|
Wysłany: Pią 11:32, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, herezja to dość dobre określenie Kulta
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CaveSoundMajster Korsarz Humanistyki
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UWr / Słupsk
|
Wysłany: Pią 12:30, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | A próbowałeś grać przez IRC-a? Wbrew pozorom daje to naprawdę ciekawe możliwości. |
Być może. Nie mówiłem, że internet nie daje żadnych możliwości i granie w ten sposób nie może sprawiać przyjemności. Chodzi mi o to, że nie ma w nim tego, co w rpgach najbardziej cenię: bezpośredniego kontaktu z grupą ludzi, gry aktorskiej - głosu, gestu, fizycznego kontaktu z kostkami, nakreślonymi mapami, muzyki w tle zaprogramowanej przez mistrza gry, zmiany oświetlenia, improwizacji w tekstach mówionych przez graczy i MG (jak coś piszesz to masz szansę na zastanowienie się i ew. poprawę tego).
Może na moje zdanie ma też wpływ fakt, że nie interesują mnie tradycyjne systemy fantasy - wolę systemy w których główną rolę gra klimat, głębia psychologiczna postaci, szczególnie systemy grozy. Dlatego nie zgodzę się, że Warhammer jest najlepszy, choć... tak naprawdę każdy system jest dobry by sesja stała się niezapomnianym przeżyciem. Wszystko zależy od ludzi. I ten ludzki czynnik - to jest to, co w rpgach najpiękniejsze.
Jest to najbardziej "zespołowa" gra ze wszystkich, przebijająca wszelkiego rodzaju sporty jeśli chodzi o aspekt zespołowości. Co więcej (przynajmniej w takiej koncepcji jaką ja uznaję) zupełnie pozbawiona rywalizacji. Gracze i mistrz gry ze sobą współpracują, rywalizacja istnieje tylko w sferze abstrakcji, świata gry.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tissaia de Vriess Korsarz Humanistyki
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersytet Wrocławski; Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:58, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Pomysł projektu jest nie powiem ciekawy i chętnie wzięłabym w tym udział (choć moja wiedza z psychologii pozostawia wiele do życzenia), a tak na marginesie czy ktoś gra w Wampira?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CaveSoundMajster Korsarz Humanistyki
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UWr / Słupsk
|
Wysłany: Pią 14:12, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mogę grać, choć wcześniej nie grałem.
Oczywiście to będzie mój pierwszy rok na MISH i jak się spodziewam dużo pracy, wiele od niego będzie zależeć. Dlatego - ostrożnie z tymi RPGami Cave!
Ale chętny jestem zawsze
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Stanisław Krawczyk Wezyr Humanistyki
Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UAM (psychologia/polonistyka), AAL
|
Wysłany: Sob 16:39, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Kolega napisał artykuł o grze przez IRC-a. Chyba nie mogę go upowszechniać, zanim nie zostanie opublikowany gdzieś w sieci -- ale potem można do niego wrócić.
A na razie wyrywkowo:
1. muzyka w PBIRC-u jest jak najbardziej możliwa. Wystarczą paczki rarowe z utworami, które MG uploaduje na stosowny serwer. Pod tym względem jest lepiej niż w realu, bo muzyka nie przeszkadza pisać (a mówić i słyszeć -- już czasem tak)
2. mapki też można wrzucić w sieć
3. jak kto lubi, to da się (widziałem, choć sam zrobić nie umiem) skonstruować bota, który będzie np. generował losowe wyniki rzutów k100 na komendę "losuj!"
4. jeśli wiele się dzieje, to szybkość pisania często też ma znaczenie. I wtedy mało kto myśli o poprawianiu swoich tekstów
5. jeśli gracze są daleko od siebie albo po prostu trudno się zebrać razem (czas), to IRC jest w sam raz. Nie zużywa się czasu na pogawędki, chipsy itd. -- co oczywiście jest bardzo fajne, ale niekiedy zbyt długie
6. w IRC-u nie musisz być dobrym aktorem, żeby stworzyć ciekawą postać (w realu aktorstwo jest bardziej potrzebne)
7. IRC świetnie się nadaje do klimatów psychologiczno-narracyjnych. Np. dlatego, że komunikacja na linii MG -- gracze jest banalnie prosta, nie trzeba żadnych karteczek, i możesz zindywidualizować sesję nawet dla kilku ludzi naraz.
CaveSoundMajster napisał: |
Dlatego nie zgodzę się, że Warhammer jest najlepszy
|
Nigdy tak na poważnie nie twierdziłem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CaveSoundMajster Korsarz Humanistyki
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UWr / Słupsk
|
Wysłany: Sob 20:12, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm... niemniej, jest to coś o odmiennym klimacie i odmiennych możliwościach - tak jak różni się gra na gitarze elektrycznej i klasycznej. Niby też gitara, a zupełnie różne światy.
Z tym o warhammerze - sorry za ignorancję ;P
P.S. Nie powiem, zachęciłeś mnie do tego IRCa (nigdy w ogóle IRC nie używałem) -> ale nie sądzę bym miał czas na zainteresowanie się tym. Wciąż sądzę jednak, że rpgi na żywo to zupełnie oddzielna sprawa, tym bardziej że komputer zaskarbia coraz więcej naszej uwagi i życia i chociażby z samego tego faktu należy być ostrożnym.
Cytat: | w IRC-u nie musisz być dobrym aktorem, żeby stworzyć ciekawą postać (w realu aktorstwo jest bardziej potrzebne) |
To może być zarówno wadą jak i zaletą.
Tym bardziej, że "ciekawość" postaci zależy bardziej od pomysłu, aktorstwo służy raczej wprowadzeniu klimatu. Można podejść też bardziej narracyjnie - wtedy liczy się dobór słów, talenty opowiadacza, a mniej aktorstwo.
Gdyby ktoś mi objaśnił co i jak, to chętnie zobaczyłbym, jak to jest na tym IRCu.
I jeszcze jedno: jestem bardziej słuchowcem niż wzrokowcem...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
magnolia Janczar Humanistyki
Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MISH UMK Toruń
|
Wysłany: Czw 21:48, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
czytałam ostatnio sporo o "Wiedźminie". widziałam też jego reklamę na naszym forum, chyba dobrze trafili ciekawa jestem, co o nim sądzicie. wiem, może za wcześnie jeszcze na opinie, ale może...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Żółw Naczelny Kontestator :)
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 335 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UJ Krakowice
|
Wysłany: Sob 13:41, 13 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Ale o czym mowisz? o ksiazcze, filmie, rpgu czy grze komputerowej?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|