Tomasz Ewertowski Chorąży Janczarów
Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 143 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UAM Poznań
|
Wysłany: Czw 17:49, 31 Maj 2007 Temat postu: Kulturotwórcza funkcja gier |
|
|
III MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA
z cyklu
Kulturotwórcza funkcja gier
nt.
Cywilizacja zabawy czy zabawy cywilizacji?
Rola gier we współczesności
Poznań 24 - 25 listopada 2007
Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Badania Gier oraz Poznańskie Koło
PTBG przy Instytucie Lingwistyki Stosowanej UAM mają zaszczyt zaprosić na
trzecią konferencję z cyklu "Kulturotwórcza funkcja gier". Ogromne
zainteresowanie poprzednimi konferencjami, które zaowocowały wydaniem
dwutomowej, jak dotąd, publikacji, dowiodło interdyscyplinarności ludologii
jako nauki zajmującej się badaniem szeroko pojętych gier. Dotychczasowe
konferencje pokazały, że gry są jednym z kluczowych zagadnień
współczesności. Do najważniejszych pytań i kierunków poszukiwań należą:
Jakie znaczenie miały gry w życiu człowieka w przeszłości, a jakie mają
dzisiaj?
Czy nauka o grach może dostarczyć nowych narzędzi do badania i oceny rozwoju
naszej cywilizacji?
Jakie są perspektywy zastosowania gier w szeroko pojętej edukacji?
Czy możliwe i potrzebne jest stworzenie odrębnej metodologii badań nad
grami?
Jakie są dalsze kierunki rozwoju ludologii w kraju i za granicą?
Jaki jest status e-sportów/e-gamingu/sportów elektronicznych jako dyscyplin
sportowych?
Te i inne zagadnienia dotyczące miejsca gier w nauce, edukacji,
kulturze chcieliśmy zaproponować Państwu do dyskusji. Zapraszamy do
wyrażenia opinii medioznawców, glottodydaktyków, językoznawców,
literaturoznawców, historyków, filozofów, antropologów, teoretyków i badaczy
kultury, socjologów, psychologów i psychiatrów, pedagogów, informatyków,
ekonomistów, prawników, oraz przedstawicieli nauk tu niewymienionych - w tym
nauk ścisłych. Zapraszamy też twórców gier i dziennikarzy.
Proponowane tematy dyskusji:
1. Miejsce gier we współczesnej cywilizacji - kontynuacja czy przełom?
2. Gra jako medium komunikacji społeczeństw.
3. Gry językowe i komunikacyjne w edukacji - zwłaszcza w nauczaniu języków
obcych, pedagogice oraz e-learningu.
4. Narracje interaktywne w grach.
5. Językowe, literackie i kulturowe zapożyczenia w grach.
6. Ewolucja gier w dziejach ludzkości.
7. Rozrywka/hobby/pasja/narkotyk. Gry w życiu jednostki, grupy,
społeczności.
8. Nowoczesne technologie wykorzystywane w grach.
9. Nowe typy gier i ich miejsce w kulturze.
10. Wizerunek gier w mediach i opinii publicznej.
11. E-sporty i ich miejsce wśród innych dyscyplin sportowych.
12. Ludologia w Polsce - szanse rozwoju. Metody badań nad grami.
13. Wygrani i przegrani. Konkurencja, zwycięstwo i porażka w kulturze
współczesnej.
Zgłoszenia:
Zgłoszenia zawierające dane osobowe i temat referatu wraz z abstraktem
prosimy zamieszczać na stronie internetowej konferencji
[link widoczny dla zalogowanych] do 31 października 2007 roku.
Koszt uczestnictwa:
Opłata konferencyjna (obejmująca koszty organizacji oraz materiały naukowe)
wynosi 200 zł. Dla studentów - 50 zł. Dla członków PTBG opłata wynosi
odpowiednio 190 zł i 40 zł i zawiera składkę za rok 2008. Wpłaty należy
kierować na konto: Polskie Towarzystwo Badania Gier Nr konta bankowego: PKO
BP SA, Oddział 14 w Poznaniu: 39 1020 4027 0000 1902 0396 6587 z dopiskiem:
"Konferencja 2007". Wpłatę prosimy uiszczać do 31 października 2007. Dowód
wpłaty prosimy przesłać na adres PTBG. Zakwaterowanie i wyżywienie w czasie
konferencji we własnym zakresie lub w miejscach wskazanych przez
organizatorów. Planowane jest wydanie materiałów konferencyjnych.
Komitet Organizacyjny konferencji: Prof. zw. dr hab. Waldemar Pfeiffer, dr
Augustyn Surdyk, dr Paweł Hostyński,
dr Jan Stasieńko, dr Agnieszka Dytman-Stasieńko, dr Jerzy Szeja, mgr Michał
Mochocki, mgr Dominika Urbańska-Galanciak, mgr Agata Zarzycka.
Post został pochwalony 0 razy |
|